duminică, 3 octombrie 2010

Cum sa optimizezi blogul companiei tale




Iata ca a venit momentul sa revenim la chestiuni mai apropiate de scopul acestui blog. Recent am citit o serie de materiale pe diferite site-uri de specialitate legate de optimizarea blogurilor. "Optimizare" e un cuvant mare ce poate avea multe conotatii. In acest caz insa, se refera la imbunatatirea continutului cci dupa cum bine stim, (iertati cacofonia) "daca continut nu e, nimic nu e". Asadar, iata cateva idei: 

  1. Noutati din industrie/domeniu - ce se intampla saptamana aceasta, luna aceasta, etc.
  2. Trend-uri in industrie/domeniu - incotro se intreapta, care sunt tendintele, etc.
  3. Solutii la probleme "dureroase" ale clientilor.
  4. Ce sa nu faci - arata ce s-a facut si a esuat, incearca sa explici de ce s-a intamplat ceea ce s-a intamplat.
  5. "Testimonials", marturii - de preferat prin video, cu clienti multumiti de produsul tau.
  6. Aboneaza-te la bloguri de top (comerciale sau personale) din domeniul tau de activitate, astfel vei fi la curent cu noutatile si vei avea idei legate de noi articole
  7. Creeaza o serie de articole de tipul "Cum sa..."
  8. Fii pe faza, idei de articole bune se ivesc la tot pasul!
  9. Studiile de caz sunt in general foarte populare si nu trebuie sa fie neaparat legate de tine.
  10. Posteaza prezentarile tale Power Point de la diferite evenimente. (pentru asta poti folosi Slideshare)
  11. Creaza sondaje de opinie si "poll-uri".
  12. Ai mare grija la titlurile articolelor, ele pot fi decide daca un cititor va continua sau nu sa citeasca articolul.
  13. Adauga elemente care sa arate credibilitatea articolelor si blogului (numar de vizitatori, de abonati, retweets, etc.).
  14. Butoanele de tipul "Share this" nu trebuie sa lipseasca.
  15. Implementeaza butoane de abonare via mail sau RSS.
  16. Divizeaza articolul in paragrafe despartite unul de celalalt si foloseste numerotare (numere, buline, etc. "bullet points"), astfel cititorilor le va fi mult mai usor sa parcurga textul.
  17. Foloseste fotografii pentru a exemplifica cele scrise, nu uita "o imagine face cat 1000 de cuvinte".
  18. Fii tu insuti chiar daca e un blog de companie. Autenticitatea atarna greu la cantarul valorii.
  19. Optimizeaza-ti blogul si pentru motoarele de cautare (SEO).
  20. Promoveaza-ti blogul pe canalele de social media.
  21. Intreaba-ti cititorii ce ar vrea sa citeasca.
  22. Pune intrebari.
  23. Organizeaza concursuri online.
  24. Comenteaza pe alte bloguri pentru a-ti dovedi cunostintele dar si pentru a atrage vizitatori pe blogul tau.
  25. Fii prezent pe blog, raspunde comentariilor si intrebarilor cititorilor tai.
  26. In final, fii destins, putin umor din cand in cand nu strica.

Ce credeti ca ar trebui adaugat in lista? 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu