vineri, 6 mai 2011

Postarea potrivita la momentul potrivit


Te-ai intrebat vreodata cand e cea mai potrivita perioada din zi pentru a posta ceva pe Facebook? 
Daca lucrezi in marketing sau daca vrei sa stii cand e cel mai bine sa iti promovezi blogul, ceea ce urmeaza te va interesa cu siguranta.

Am facut un studiu. Cobaiul am fost eu, sau mai bine is, contul/profilul meu de Facebook. La momentul studiului (adica ieri) aveam 2073 de prieteni (intre timp s-au mai inmultit), deci putem spune ca studiul a avut 2073 de participanti. 

Despre ce este vorba?
Dupa cum bine stiti, Facebook iti arata in orice moment numarul de prieteni online, prin cifra afisata in dreptul chat-ului. Ok, numarul de prieteni care nu sunt "invizibili". Inevitabil acest numar variaza pe durata celor 24 de ore ale unei zile. Aceasta variatie am inregistrat-o in studiul meu. Am folosit un program ce salveaza print screen-uri la un anumit interval de timp (setat in prealabil). Cum in marea majoritate a zilei nu sunt acasa am lasat computerul deschis, cu browser-ul de Internet deschis pe pagina mea de Facebook. Am setat programul sa capteze cate un print screen pe ora. La final am adunat datele din pozele facute de program intr-un grafic in Excel. Graficul este prezentat mai jos:

(dati click pe fotografie pentru a o mari)

Dupa cum se poate vedea din grafic perioada optima a unei postari este in interalul 12:00 - 17:00 (cu mici variatii) si seara intre 20:00 - 24:00.  Citisem la un moment dat un studiu similar facut pe Twitter care recomanda postarea in primele ore ale diminetii, pana in ora 12, se pare ca pe Facebook sta altfel situatia.

Poate ca studiul nu este foarte relevant pentru toata lumea dat fiind faptul ca profilul "prietenilor" mei (varsta, ocupatie, studii, etc.) este poate total diferit fata de al vostru, insa trebuie sa recunosc ca am o diversitate destul de mare (prieteni, colegi, companii, dar si necunoscuti). 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu