duminică, 17 iunie 2012

Ingredientul secret al unui viral de succes


Cred ca v-ati intrebat de multe ori ce anume face diferenta intre un hit video si un no name video.
Asa cum am mai spus-o in nenumarate randuri nu sunt un specialist in social media, marketing, psihologie sau vreun alt domeniu conex. Sunt simplu un consumator care pune sub semnul intrebarii ceea ce primeste spre "degustare".
In mod normal si logic mi-am pus si intrebarea : de ce dau share sau like? Ce anume face diferenta dintre un video viral si un alt video in care dai "next" pe la mijloc. Daca nu sunt din domeniu asta nu inseamna ca nu pot sa imi fac o pasiune din acest domeniu. Intr-o carte despre comunicare, citita recent, Allan Pease spunea ca pentru a-i atrage atentia interlocutorului tau trebuie sa ii vorbesti despre el sau sa il faci sa vorbeasca despre el. Se pare ca vrem nu vrem, chiar daca nu ne place, suntem construiti pentru a fi egoisti si intr-un fel sau altul orice facem sau spunem are ca punct de plecare sau de pornire pesoana intai.
Acelasi lucru se intampla, de multe ori insesizabil, in video-urile virale.  Asadar egoismul mascat in empatie ne face sa ne placa un anumit video si sa ne gadile undeva, facandu-ne sa impartasim experienta. Imi vin in minte cateva exemple mai mult sau mai putin recente.

Campania Tic Tac - oare si mie imi pute gura?



Campania Human Traffic  Amsterdam - Uhuuu! Gagici! Si apoi hopaaaa! Eu cum m-as fi simtit?



Campania TNT Belgia - Eu cum as fi reactionat daca apasam butonul?



Tipp-Ex - Ahunter shoots a bear.  - Eu decid ce va face vanatorul cu ursul.





Ok, sunt de acord ca nu am descoperit gaura in macaroana si ca nu asta sta la baza oricarui viral. Mai e si umorul, sex-ul (da, sex sells) sau mai stiu eu ce alt ingredient care ma face sa dau click/share/like/ "Uite bah ce video tare!".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu