sâmbătă, 10 iulie 2010

Facebook vs. Twitter - 3:0




Cand vine vorba de afaceri si promovarea lor pe Internet multi ar tinde sa creada ca cea mai buna varianta de promovare este Twitter. Ti-ai construit o retea de contacte pe Twitter si intre timp ai uitat de Facebook.

Ca sa ne intoarcem la titlul articoului: De ce ar fi Facebook mai bun decat Twitter?

1. Facebook este mult mai orientat catre grup

Spre deosebire de Twitter, Facebook faciliteaza si chiar incurajeaza dicutiile de grup. Twitter este in principal un instrument de comunicare unu-la-unu sau, in cel mai bun caz, unu-la-toata lumea. Cu Twitter nu prea poti sa interactionezi prea usor cu mai mult de 2, 3 persoane. Am fost cu totii cred in situatia in care dadeam RT si dupa 5 minute cineva ne raspundea si nu mai stiam despre ce vorbeste :) (sau mi se intampla numai mie? :P). Sa nu uitam ca Facebook are 500 de milioane de utilizatori. Adevarul e ca Facebook conecteaza indivizii la un nivel apropiat, mult mai uman. Si, cel mai important, Facebook stie ce isi doresc fanii sai.
De exemplu, Facebook stie ce pagini frecventezi si iti va afisa in live feed preferintele mult mai sus si mai prompt in comparatie cu restul paginilor. Acest lucru, din punct de vedere al marketing-ului poate insemna aur curat.
Cand fanii tai comenteaza un articol pe pagina ta comentariile lor apar instant pe wall-ul lor, lucru care face ca prietenii lor sa urmareasca discutii ceea ce pentru tine inseamna automant o expunere ce creste exponential. Prietenii fanilor tai devin la randul lor fanii tai. Acest lucru e echivalentul unor comentarii de pe bloguri supradozate cu energizant. Se construieste o comunitate, simpli observatori devin promotori, provocand o reactie in lant.

2. Lumea isi verifica pagina de Facebook mult mai des

Un aspect deosebit si geniul din spatele Facebook-ului este ca acesta iti acceseaza cele mai ascunse dorinte. Esti curios, vrei sa afli noua barfa, toate acestea te fac sa iti accesezi pagina de Facebook foarte des. De fiecare data cand se intampla ceva pe "peretele" tau, un "like", un "comment", un "tag in a picture", esti anuntat automat printr-un mail "Ioana tagged you in a picture".
Aceste mecanisme nu sunt integrate la intamplare in Facebook, ele se joaca cu mintea ta, te fac sa interactionezi, te "obliga" sa ramai conectat la ceea ce se intampla acolo. Cei mai multi nu pot sa reziste tentatiei. Daca esti ca mine, cu siguranta iti verifici pagina de Facebook mai des decat e-mail-lul.
Twitter nu are acest mod de a te face sa revii. Acesta este un avantaj imens al Facebook-ului si un motiv in plus ca sa fii prezent. Cu cat mai multa lume este atrasa in mirajul Facebook, cu atat mai mult aceasta interactiune creste, motiv pentru care Facebook se situeaza imediat in spatele Google ca si numar de accesari.
Fanii, clientii si viitorii tai parteneri sunt deja acolo. Tot ce trebuie sa faci e sa-i tii "in priza".

3. Facebook confera greutate lucrurilor

Daca, de exemplu, citesti un articol (pe sau inafara Facebook) si "ii dai un like" automat cand un prieten de-al tau va ajunge pe respectiva pagina ii va acorda mai multa atentie decat in mod normal.



Partea cea mai buna e ca Facebook iti arata doar persoane si fete cunoscute, lucru ce te influenteaza intr-o oarecare masura.

Ce-ti ramane de facut?


- daca nu ai o pagina de Facebook e timpul sa iti faci una http://facebook.com/
- personalizeaza-ti pagina de Facebook cu ajutorul Static FBML (voi reveni intr-un articol cu detalii despre cum poti sa faci asta)
- inoveaza, creeaza, gaseste noi modalitati de a atrage lume pe pagina ta de Facebook (vin cu niste idei si despre asta)
- incearca sa fii cat mai interactiv cand vine vorba de fani (niste tips & tricks later on)

Pentru mai multe Stay tuned!

Buna dimineata lume! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu