sâmbătă, 7 august 2010

Social Media, afacerile si Romania

Ma gandeam deunazi in ce context si domenii se potriveste o campanie de promovare prin Social media. Ca sa putem raspunde la intrebarea asta cred ca ar trebui sa ne gandim la cine foloseste social media, cata lume e acolo si ce varsta are lumea prezenta. Apoi sa nu uitam si contextul in care se foloseste si, foarte important, tara in care se doreste promovarea. Din punctul meu de vedere o promovare via social media ar trebui gandita diferit in functie de tara. Daca intr-o tara precum America retele sociale sunt luate foarte in serios de catre advertiseri si marketeri, in Romania mi se pare o piata relativ redusa. Poate si pentru ca populatia vede serviciile de social networking si networking-ul in general ca si pe ceva nesemnificativ, o joaca de adolescenti sau ca sa fim mai directi, o prostie. Acest lucru poate fi observat si din analiza grupelor de varsta prezente in social media. Ponderea persoanelor de peste 30 de ani care au un user pe cel putin o retea sociala online in America este net superioara aceleiasi categorii in Romania. La noi 80% din useri au sub 30 de ani. Asadar aspectul acesta ar trebui sa cantareasca mult in definirea unei campanii sau, as indrazni sa spun, chiar si in existenta si sensul ei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu