marți, 21 august 2012

Social Media la superlativ

Incercam deunazi sa explic unei persoane mai in varsta, nefamiliarizata, care-i faza cu Social Media. Ce facem noi, tinerii, toata ziua in fata calculatorului. Ce e aia Facebook, Twitter,  LinkedIn, etc. Reactia sa a fost oarecum neasteptata: "Atata irosire de timp, resurse, informatii, doar 'pentru distractie'?"

Asta m-a pus pe ganduri. Mi-am amintit ca la un moment dat fusesem la un interviu pentru o pozitie de trader, stiti voi, forex, futures, etc. In etapa pre-interviu mi s-a explicat cum compania are o armata de analisti la Londra care se ocupa cu analiza datelor si evenimentelor ce au loc la nivel mondial (si aici intra revolutii, catastrofe, rabzoaie, etc.), cum ei au statistici pe care se bazeaza pentru a anticipa evolutia pietelor si cum elementul-cheie in toata treaba e timpul: cu cat te misti mai repede, cu atat castigi mai mult (mai repede si mai bine, am dedus eu). Cum punctul forte al unui ardelean nu a fost niciodata viteza, e lesne de inteles ca nu am ajuns sa lucrez ca trader.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Citeam nu demult cateva articole despre cum social media a revolutionat mass-media, mai nou primul loc in care afli o stire de ultima ora e Twitter sau ca pentru a vedea o imagine de la fata locului ar trebui sa scanezi wall-urile utilizatorilor de Facebook. Practic din social media poti sa afli stirile in timp real, aproape in momentul producerii evenimentelor.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dupa discutia pe care v-am relatat-o in introducere si introducand in context cele doua paragrafe de mai sus, ma gandeam cat de utilia ar fi in domeniile economice (vezi trading) o unealta care sa iti permita analizarea datelor si a fluxurilor de informatii din retele sociale. Ok, sunt de acord ca vorbesc oarecum despre science-fiction aici si ca resursele necesare ar trebui sa fie extraordinare, dar refuz sa cred ca social media e doar distractie. Acum probabil o sa imi sara in cap lume care imi va spune ca social media a fost creat pentru a ne fi urmarita fiecare miscare sau ca de fapt, social media e doar o mare de informatii folosita de companii  care, prin aplicarea unor tehnici de data mining, anticipa ce fel de hartie igienica sau ce carnati voi cumpara maine., sunt aproape sigur de asta.

Daca exista astfel de programe, si aici nu mare refer la .exe de instalat pe calculator, ci mai degraba la programe de cercetare care lucreaza la astfel de utilizari ale informatiilor din social media as vrea sa stiu si eu, asa ca lasati un comment.
Mentionez insa ca ma intereseaza folosirea informatiilor in timp real, nu data mining.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu