Sa zicem ca plec intr-o calatorie. Daca e in tara, e simplu, mai mult ca sigur ma duc cu trenul. Intru pe Infofer.ro imi caut cursa dorita. Intru pe Google si caut cazare, eventual fac si rezervare direct la ei pe site.
Daca tot veni vorba de cum ne-a schimbat social media modul de a calatori, citeam adineauri un articol pe SocialMediaToday.com o comparatie intre ce insemna a calatori in urma cu 15 ani si ce inseamna acum (calatoria unui american in Europa, ca la noi stateau lucrurile un pic altfel).
1. Planificarea
Atunci: Pentru planificare aveai la indemana un "Mersul Trenurilor" si un ghid de calatorie, eventual si un atlas geografic.
Acum: Ai la indemana atatea surse incat mi-e si greu sa le enumar pe toate: bloguri, forumuri, Twitter, Facebook,TripAdvisor, ghidurile daca e sa ti le cumperi le comanzi online. Pentru calatorii cu trenul in Europa recomand DieBahn.de .
Atunci: De fiecare data cand ajungeai intr-un oras cautai un telefon public, fise, cartela telefonica, etc.
Acum: Inainte de plecare postez via TripIt pe LinkedIn intreg itinerariul, astfel lumea stie unde voi fi la o anumita data si la o adica, ne putem intalni. Apoi ai telefonul mobil sau laptopul, postezi pe Facebook poze, pe Twitter impresii. Cu Foursquare poti sa iti impartasesti locatia, hotelul, restaurantul etc.
3.De plictiseala, pe drum
Acum: Ai o gramada de gadget-uri la care poti sa apelezi. Pentru muzica ai Last.Fm sau Spotify, pentru filme si distractie exista YouTube. Daca ai chef de surfing pe net poti sa apelezi la StumbleUpon si vezi ce iti recomanda altii.
In concluzie, social media are un impact asupra fiecarui aspect al vietii noastre. Aici ne informam, visam, impartasim. Unii isi gasesc perechea, altii si-o pierd. Stiu ca tot ceea ce am spus poate suna ca si ceea ce ar spune un internet addict, dar oare, daca ai ajuns in acest punct, nu esti si tu unul dintre noi, un internet junkie?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu